Webstep gir gass på brukeropplevelser
Fem eksperter på brukeropplevelser (User Experience, UX) er på plass hos Webstep i Stavanger. – Dette er en spennende utvidelse av tjenestespekteret vårt, ikke bare her i Stavanger, men på tvers i Webstep, sier en godt fornøyd Stavanger-leder, Geir Jåthun Hindenes.
Tjenestedesigner Margrete Nielsen og UX-designer Remi Evjenth Løvik kom i april, etterfulgt av UX-designer Nadine Ramsberg, webanalytiker Anders Ekkje Slettebø og interaksjonsdesigner Ola Njå Bertelsen nå i mai. Dette er det første komplette miljøet av eksperter på brukeropplevelser i Webstep. Det åpner for nye muligheter, mener Webstepleder Geir Jåthun Hindenes:
Stadig viktigere
– Brukeropplevelser blir viktigere for alle. Digitaliseringsbehovet gjennomtrenger bransjer og sektorer, og omfatter alt fra interne fagsystemer til åpne websystemer og apper. I Webstep har vi ofte jobbet tett sammen med ekspertise på UX ute hos kundene våre. Nå kan vi ta på oss konkrete UX-oppdrag selv, fra A til Å. I tillegg kan vi tilby denne kunnskapen før, etter eller sammen med de andre tjenestene våre. Det gjør oss mer komplett som leverandør, forklarer han, og mener brukeropplevelser på en sjeldent effektiv måte handler om vinn – vinn for alle parter:
Fakta – ikke synsing
– Brukeropplevelser handler om verdiskaping og om “sannhetens øyeblikk” i møtene mellom teknologi og forretning. Det handler om erfaringsbasert kunnskap, tall og fakta, ikke spekulasjoner og synsing. Innsikt og analyser danner grunnlag for kvalifiserte råd som i sin tur leder videre inn i utviklingen av gode løsninger. Dette skaper både forretningsverdi for kunde og nytte for brukere. Våre fem nye kolleger har bevist sin dyktighet i en lang rekke oppdrag på dette fagfeltet. Dette er et samkjørt team som elsker å jobbe sammen, som utfyller hverandre og som spiller på hverandre, i arbeidspar eller i grupper på tre, fire eller alle fem. Nå møter vi kundene våre med nye ess i ermet. Det kjennes veldig bra, sier websteplederen.
Bygger miljø på tvers
Nyheten om fem nye UX-kolleger i Stavanger er mottatt godt på tvers av Webstep, hos avdelingene i Oslo, Bergen, Trondheim, Stockolm og Malmö. – Oppdrag på brukeropplevelse kjenner ingen geografiske grenser. Vi kan uten problemer bistå på UX også i andre byer. I tillegg opplever vi en grobunn for utviklingen av et livskraftig UX-miljø på tvers. Det er selvfølgelig et ekstra pluss for oss alle, avslutter Geir Jaathun Hindenes, som er imponert over hvordan UX-ekspertene har opplevd det å komme til Webstep.
God brukeropplevelse
– Vi har blitt mottatt med engasjement og entusiasme og føler vi har kommet til et ukomplisert, ubyråkratisk selskap med flinke folk. For oss har det vært en god brukeropplevelse i seg selv, sier Anders Ekkje Slettebø. – Etter første uke i Webstep er jeg veldig fornøyd med å få lov å jobbe med to av de områdene jeg brenner for, måling og digital evolusjon, for en stor lokal kunde som er sultne på min kompetanse. Motivasjonen er på topp, og jeg er imponert over profesjonaliteten til salgsgjengen. De har vist stor interesse, og har raskt satt seg inn i vårt fagfelt, understreker han.
Sjekk ut vårt tjenesteområde brukeropplevelse.
Relatert / Kontaktpersoner
Vedlagte filer