Slik håndterer vi korona-situasjonen (Covid-19)
IT-bransjen er sentral for å holde hjulene i gang i samfunnet. Dette gjelder også de tjenestene konsulentene i Webstep er med og leverer. Vi tar vårt samfunnsansvar på alvor og arbeider på bred front for best mulig å møte myndighetskrav, beskytte samfunnets mest utsatte og samtidig ivareta våre kundeforpliktelser. Gjennom offensive tiltak er vi i Webstep med på den nasjonale dugnaden som begrenser ytterligere smittespredning.
Omstillingsevne og dugnadsånd
Blant våre mer enn 400 ansatte er det noen veldig få som er satt i karantene etter at de har vært på reise i utsatte områder. De aller fleste av våre konsulenter er på oppdrag ute hos kunder. De siste dagene har vi opplevd en imponerende evne hos våre kunder til raskt å finne gode løsninger for å opprettholde produksjon og kapasitet, samtidig som myndighetenes krav innfris.
En følge av dette er at mange av våre ansatte er på hjemmekontor fremover. Vi har lang erfaring i at dette skjer uten at det går ut over produktivitet og leveranseevne. Vi er vant til å håndtere krevende oppdrag, og som eksperter kommer vi også raskt opp i fart og blir produktive. Det er en styrke nå. Vi opplever at vi har gode forutsetninger for å bistå kundene våre i denne krevende situasjonen.
Teknologi sikrer tett dialog
Dersom kunden åpner for hjemmekontor skal våre konsulenter kunne jobbe effektivt hjemmefra. Vi bruker Slack, vår plattform for internkommunikasjon, flittig til å dele tips om hvordan ulike oppgaver kan løses mer effektivt på hjemmekontor. Med reisestopp for alle ikke-forretningskritiske aktiviteter har også bruken av videomøter økt kraftig i omfang.
Høy beredskap og dialog
Alle Webstep-arrangementer i Norge er avlyst ut mars måned. Videre har vi bedt våre ansatte være ekstra nøye med håndhygienen i disse tider og følge øvrige råd fra helsemyndighetene. Vi har også etablert ekstra beredskap for å ivareta både ansatte og våre kunder. Ledelsen møtes jevnlig i videomøter for å kunne agere raskt og iverksette nødvendige tiltak for virksomheten.
Vi oppfordrer på generelt grunnlag våre kunder til å ta kontakt med Webstep for at vi i fellesskap skal kunne finne gode løsninger og sikre våre leveranser. Det handler om å ta vare på hverandre – uten å ta på hverandre.
Det skal vi klare.