Kommunikasjonsdirektør slutter i Webstep
Webstep omorganiserer sin toppledergruppe, og kommunikasjonsdirektør Otto Backer Solberg trer ut av selskapet.
Webstep har i lang tid bygget synlighet og posisjon som en sterk teknologipartner for sine kunder. Selskapet har et godt omdømme som kompetansehus, i et marked som verdsetter erfaring og dyktige teknologer.
Samtidig har lønnsomheten over tid vært utfordrende. Nå tar Webstep grep for å redusere kostnadene både innen de enkelte avdelinger og på konsernnivå.
Fremover vil Websteps vekst balanseres med lønnsomhet. Målet er at mer effektive salgsaktiviteter kombinert med bedre kostnadsstyring skal gi bedre margin. Som et resultat av dette omorganiserer også selskapet sin toppledergruppe, og kommunikasjonsdirektør Otto Backer Solberg trer ut av selskapet.
– Som ansvarlig for eksternkommunikasjon har Otto bidratt solid til å gi Webstep en tydelig profil og sterke relasjoner. Webstep nyter stor respekt innenfor IT-konsulentbransjen. Jeg vil takke Otto for hans sterke bidrag i arbeidet med å bygge selskapets omdømmeverdi, og ønsker ham lykke til videre, sier konsernsjef i Webstep, Save Asmervik.
Fra 2019 har Otto jobbet strukturert med ekstern kommunikasjon og omdømmebygging, og har spilt en avgjørende rolle for å sette Webstep «på kartet».
– Jeg er glad for at hardt arbeid har gitt resultater. God historiefortelling er viktig for den som vil skape resultater sammen med andre. Her ønsker jeg å gjøre en forskjell. Jeg har troen på at mine «blanke ark og fargestifter» ikke er gått ut på dato. Nå skal jeg tenke meg godt om, og vurdere hvordan min egen historie skal skrives videre, sier Otto Backer Solberg.
Direktør for internkommunikasjon og marketing i Webstep, Arnt Roger Aasen, overtar Solbergs ansvarsområder. Han får totalansvaret for Websteps kommunikasjons- og markedsføringsaktiviteter.